WAT MAAKT DE JOSEPHSCHOOL BIJZONDER

Creatieve ateliers

De donderdag- en vrijdagmiddag staan op De Josephschool in het teken van creatieve expressie. In gemengde groepen uit twee opvolgende klassen, bijvoorbeeld groep 3 en 4, gaan de kinderen zelf aan de slag met tekenen, handvaardigheid, muziek/dans of drama. Om de paar weken wisselen ze van activiteit zodat in elke groep ieder vakgebied aan bod komt. Kunstbeschouwing is een vast onderdeel van de ateliers.

Voor de kinderen vormen de ateliers een afwisseling met de ‘gewone’ lessen.

Toch leren ze spelenderwijs veel, want de opdrachten sluiten meestal aan bij de thema’s in de klas. Leerkrachten zetten hun specifieke talenten in tijdens de ateliers en we maken gebruik van de professionele expertise van ouders.

Zo kunnen we bijvoorbeeld een beroep doen op grafisch ontwerpers, koks en cateraars, ICT-experts, schrijvers en beeldend kunstenaars. Veel ouders vinden het leuk om zelf een keer voor de klas te staan. Met hun hulp en die van de leerkracht maken de kinderen de prachtigste dingen.