WAT MAAKT DE JOSEPHSCHOOL BIJZONDER

Aula-ochtenden

Alle groepen op De Josephschool geven ieder jaar een voorstelling aan de andere leerlingen en aan de ouders van hun eigen groep. Met hun juf of meester kiezen ze een verhaal, oefenen ze teksten en liedjes, en zorgen ze voor de rekwisieten. Leerlingen uit groep 7 en 8 bedienen tijdens de voorstellingen het licht en geluid.

De aula-ochtend is al tientallen jaren een vast onderdeel in ons jaar-programma. Vanaf de eerste kleuterklas leren kinderen hoe het is om voor een publiek te staan. Aan de repetities doet iedereen uit de groep mee, want alle kinderen hebben een rol in het stuk. Ze maken vaak al veel lol tijdens de voorbereidingen en de voorstellingen zijn zonder uitzondering bijzonder. Als een kind bijvoorbeeld z’n tekst vergeet, springen er meteen klasgenoten bij als souffleur.

Veel kinderen vinden de aula-ochtend een hoogtepunt in het schooljaar. Lees hun eigen verhalen.

Mijn tijd op De Josephschool

Achtstegroepers kijken terug op hun basisschooltijd.

Wat vonden zij leuk of bijzonder?