WAT MAAKT DE JOSEPHSCHOOL BIJZONDER

Kinderboekenweek en bibliotheekbezoek

In het tijdperk van spelcomputers en tablets besteedt De Josephschool bewust aandacht aan boeken lezen. Niet omdat we tegen moderne media zijn, maar omdat we kinderen een brede kijk op de wereld willen meegeven.

De kleutergroepen gaan geregeld met ouders naar de bibliotheek om boekjes te kiezen en samen te lezen. In de hogere groepen houden kinderen boekenbeurten en natuurlijk hebben we een aantal goedgevulde kasten met kinderboeken. Een andere manier om lezen te stimuleren is onze jaarlijkse Kinderboekenweek. We hebben dan een tijdelijke winkel in de gymzaal waar kinderen en ouders boeken kunnen inkijken en kopen.

In de lessen gaat het die week over het thema van de landelijke Kinderboekenweek. De extra aandacht voor lezen levert op: kinderen raden elkaar titels aan en ze mogen een deel van de opbrengst uit de kinderboekenwinkel uitgeven aan boeken voor hun eigen klas. Ook op die manier vergroten we het leesplezier.