WAT MAAKT DE JOSEPHSCHOOL BIJZONDER

Identiteit en kerkvieringen

De katholieke identiteit van De Josephschool komt tot uiting in een kernpunt

uit onze visie: saamhorigheid. Zo hangen in alle klassen Regenboogregels over respectvol omgaan met elkaar.

Drie keer per jaar gaan alle groepen naar de kerk: bij de opening van het schooljaar, met Kerst en met Pasen. In de weken voor een kerkviering behandelt de leerkracht in de klas een thema uit de methode Hemel en Aarde dat past bij de kerkviering. Die thema’s hebben niet per se iets met godsdienst te maken, het zijn meer levenslessen. In het thema ‘spel’ gaat het bijvoorbeeld over winnen en tegen je verlies kunnen. Bij ‘lachen’ denken de kinderen na over vrolijk zijn, maar ook over iemand uitlachen.

We lezen in alle groepen 1 keer per week een bijbelverhaal voor uit een Kinderbijbel, passend bij de doelgroep.