WAT MAAKT DE JOSEPHSCHOOL BIJZONDER

Lessen Engels in groep 1 t/m 8

De Josephschool besteedt veel aandacht aan het verrijken van kennis bij kinderen. Daar hoort in onze visie bij dat ze Engels leren. Jongere kinderen nemen een nieuwe taal makkelijk op, daarom beginnen we er al mee bij de kleuters. In de jongste groepen kijken kinderen bijvoorbeeld een Engelstalige filmpje om eenvoudige woorden te leren. In groep 3 en 4 maken ze bepaalde opdrachten in het Engels en in groep 5 en 6 hebben ze voor het eerst een Engels werkboek. Kinderen gaan dan ook interactiever om met de taal, bijvoorbeeld via onderlinge dialoogjes. In groep 7 en 8 houden leerlingen een Engels portfolio bij voor een cijfer.

De inhoud van de Engelse lessen sluit aan bij de thema’s die de leerkrachten in de klas behandelen. Zo snijdt het mes aan twee kanten: een taal leren gaat samen met verdieping in een onderwerp.